Blog

Elke week: gratis marketingtip

Voorgaande tips kunnen worden gelezen via mijn blog:slimmemarketing.wordpress.com

Automatisch de laatste tip ontvangen? Schrijf je rechts in voor de 'tip van de week'.

Laat je klanten niet betalen...

Hallo,
een tijdje geleden kreeg ik het boekje 'Hoe pak je een oen zijn poen'. Een samenvatting van wetenschappelijke conclusies over hoe je brein werken. Toegespitst op consumenten. Want jij bent ontzettend voorspelbaar als consument. Wist je dat?

Verliezen = pijn
Als mensen keken naar producten stimuleerde dat hun hersenen in positieve zin. Er kwam dopamine vrij en 'window shopping' heeft hetzelfde effect als een biertje drinken. Of kijken naar mooie mannen/vrouwen.

Hang je echter prijskaartjes aan je producten, dan wordt het gebied geactiveerd waar je pijnprikkels zitten. Ook het daadwerkelijk uitgeven van geld lijkt in je hoofd op het hebben van fysieke pijn!

Wat daar het nut van is?
Mensen die elektronisch betalen hebben dit effect minder. Omdat ze niet echt iets uitgeven. Zo werd er met credit cards 15% meer besteed dan wanneer men met contant geld moest betalen.

Bottom line
Zorg dat je klant zo min mogelijk 'pijn' ervaart als hij met jou zaken doet. Daar kun je heel veel verschillende manieren voor verzinnen, dus aan jou de taak deze week om iets te bedenken dat jij kunt gebruiken.

Oh ja...mijn persoonlijke tip is om zelf altijd met contant geld af te rekenen.Hopeloos ouderwets, ik weet het. Maar de beste manier om niet te veel of te makkelijk geld uit te geven.

Veel succes deze week,

 

Jan Kosters

www.directresultaatmarketing.nl

P.S.: Bel 0546 - 75 43 23 of 06 - 50 593 805 voor meer informatie. Of mail je vraag naar info@directresultaatmarketing.nl

Andere tips kan je lezen op slimmemarketing.wordpress.com

Smartketing logo klein

Gratis Wekelijkse Tip!

Schrijf je hier in en ontvang direct 'Haal 42% meer resultaat uit je marketing met Direct Mail'